Παράλειψη εντολών κορδέλας
Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Προγράμματα

Νέα

  • Ενέργειες
  • Εκτύπωση σελίδας

1ο εργαστήριο με θέμα: "Ανασχεδιασμός Αστικών Οδών Αρμοδιότητας Δήμων", Αθήνα 30/10/2018

5/11/2018

 

Mε μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 1ο Εργαστήριο του δικτύου CIVINET CY‑EL, σε συνδιοργάνωση με τη ΜΟΔ, με θέμα τον «Ανασχεδιασμό αστικών οδών αρμοδιότητας δήμων». Σημαντική ήταν επίσης η συμβολή του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Αστικής Κινητικότητας (ELTIS), του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Στο εργαστήριο έλαβαν μέρος 102 άτομα, από 40 φορείς του δημοσίου (29 δήμοι, υπουργεία, Πράσινο Ταμείο, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ΟΑΣΑ, Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αττικής – ΑΣΔΑ, Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης – ΜΑΘ κ.ά.).

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυναν ο Γιώργος Δημαράς, Υφυπουργός Περιβάλλοντος, η Αλεξάνδρα Καλαϊτζή, εκ μέρους του γενικού γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών κ. Βούρδα, και ο Δημήτρης Καλαμαράς εκ μέρους της ΜΟΔ (Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης).

Στο εργαστήριο παρουσιάστηκαν καλές και καινοτόμες πρακτικές από Ευρωπαϊκές πόλεις, καθώς και το υφιστάμενο εθνικό θεσμικό πλαίσιο για θέματα ανασχεδιασμού και ανάπλασης οδών (πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, υποδομές ΑμεΑ, κ.λπ.):

-    Ο Κοσμάς Αναγνωστόπουλος (συντονιστής του CIVINET CY-EL), αναφέρθηκε στο δίκτυο και τους σκοπούς λειτουργίας του.

-    Ο Tito Stefanelli, εκπρόσωπος του ELTIS, παρουσίασε τις αρχές των ευρωπαϊκών Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και τις καλές πρακτικές από τη Βενετία, επισημαίνοντας τη σημασία του συμμετοχικού σχεδιασμού.

-    Ο Ευθύμιος Μπακογιάννης, εκπρόσωπος της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ, αναφέρθηκε στο θεσμικό πλαίσιο και τις διαδικασίες σχεδιασμού για την κίνηση και τη στάθμευση οχημάτων, καθώς και στα προβλήματα που συχνά προκύπτουν, παρουσιάζοντας συγχρόνως τρόπους αντιμετώπισής τους.

-    Η Καλλιόπη Παπαδάκη, Εθνική Συντονίστρια Βιώσιμης Κινητικότητας, αναφέρθηκε στις έννοιες του σχεδιασμού για την κίνηση πεζών και ΑΜΕΑ, στα κατάλληλα υλικά, καθώς και στην αντιμετώπιση δυσκολιών που εμφανίζονται κατά το σχεδιασμό της κίνησης των πεζών και των ΑΜΕΑ.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε άσκηση ανασχεδιασμού υφιστάμενης αστικής οδού με την ενεργό συμμετοχή των εκπροσώπων των δήμων:

-     Οι εκπρόσωποι των δήμων χωρίστηκαν σε 5 ομάδες εργασίας και κλήθηκαν να σχεδιάσουν μία πρότασή για τη νέα μορφή και λειτουργία μιας υφιστάμενης οδού της Αθήνας.

-     Οι προτάσεις παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν στην ολομέλεια του εργαστηρίου.

Το τελευταίο μέρος του εργαστηρίου αφιερώθηκε στη διαβούλευση για το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, με σκοπό την καταγραφή προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι δήμοι στην καθημερινή τους δουλειά:

-     Στη συζήτηση συμμετείχαν ενεργά οι εκπρόσωποι των δήμων, αλλά και των αρμόδιων υπουργείων.

-     Καταγράφηκαν νομικές ελλείψεις, προβλήματα στη διοικητική οργάνωση των εμπλεκόμενων φορέων, οι δυσκολίες που δημιουργεί η πολυνομία κ.ά.

-     Η διαβούλευση θα συνεχιστεί μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου, έτσι ώστε μέχρι το τέλος του έτους να συνταχθεί ένα υπόμνημα  προς τα αρμόδια υπουργεία. Όποια/ος επιθυμεί να συμμετάσχει στην διαβούλευση, μπορεί να στείλει σχόλια στο info@civinet.gr με θέμα «Θεσμικό πλαίσιο».

 

Δείτε σε βίντεο τις εισηγήσεις στο εργαστήριο. 

Περισσότερες πληροφορίες για το εργαστήριο και το δίκτυο CIVINEΤ EL-CY στον σύνδεσμο: http://blog.civinet.gr/2018/11/23/to-1o-ergastirio-toy-civinet-cy-el-oloklirothike-me-epitychia/

 

 

Ημερομηνία τελευταίας τροποποίησης: 28/11/2018

ΜΟΔ Α.Ε.